نینجای پرقدرت؛ با موتورسیکلت کاوازاکی ZX-6R آشنا شوید_مجله رشد
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله رشد
کاوازاکی، غول موتورسازی ژاپن، طیف گستردهای از محصولات را در کلاسهای گوناگون اراعه میدهد، اما محبوبترین موتورسیکلتهای این شرکت بیشک به خانوادهی اسپرت و مسابقهای «نینجا» (Ninja) تعلق دارند.
اکنون، سری نینجا به سه دستهی مهم تقسیم میبشود: اسپرت (مدلهای پایه)، سوپراسپرت (مدلهای Ninja ZX) و هایپراسپرت (مدلهای Ninja H2). تمرکز رسانهها و خریداران طبق معمولً بر نیرومندترین و گرانترین اعضای این خانواده است؛ اما اعضای کوچکتر سری سوپراسپرت کاوازاکی نیز موتورسیکلتهای زیاد توانایی می باشند.
کاوازاکی نینجا ZX-6R در مدل ۲۰۲۵ موفق شد اعتدال بسیارای بین ابعاد و کارکرد برقرار کند. ZX-6R با موتور چهار سیلندر خطی و قوت زیاد بالاتر خود، حسابش را از مدلهای ارزانتر ۶۵۰ سیسی (همانند نینجا ۶۵۰ و Z650) کاملاً جدا میکند. ZX-6R با تشکیل ۱۲۷ اسب بخار قوت در ۱۳٬۰۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۷۰ نیوتنمتر، تقریباً دو برابر نیرومندتر از برادران دو سیلندر ۶۵۰ سیسی خود است (که نزدیک به ۶۷ اسب بخار قوت دارند).
ZX-6R از نظر امکانات زیاد غنیتر است و از مواردی همانند «کوییک شیفتر»، نمایشگر TFT و قابلیت اتصال به گوشی هوشمند منفعت میبرد.
ZX-6R با دقت به امکانات و جایگاهش بهگفتن یکی از نیرومندترین موتورسیکلتهای چهار سیلندر کمحجم در بازار، قیمت بالاتری هم دارد. خرید مدل پایه و تازه این موتورسیکلت اکنون ۱۱٬۵۹۹ دلار هزینه خواهد داشت.

نینجا ZX-6R بهگفتن پرچمدار ۶۰۰ سیسی کاوازاکی، مملو از امکانات است و از فناوری کوییک شیفتر کاوازاکی منفعت میبرد؛ اگرچه فقط برای «افزایش» دنده عمل میکند و قابلیت «افت» دندهی سریع تنها اختصاصی مدلهای گرانتر سوپراسپرت خواهد می بود.
در مدلهای تجهیزبه ABS، این موتورسیکلت از سیستم کنترل کشش اختصاصی کاوازاکی (KTRC) با سه حالت کارکرد منفعت میبرد. نمایشگر رنگی ۴٫۳ اینچی جزئیات کاملی را نمایش میدهد و از طریق اپلیکیشن Rideology کاوازاکی به گوشی هوشمند متصل میبشود.
ZX-6R بهعلت هندلینگ چابک شهرت بسیاری دارد؛ شهرتی که بهلطف شاسی مسابقهای بهدست آمده که کاوازاکی در طول چندین نسل آن را به کمال رسانده است. پشتیبانیفنرهای جلو و عقب ساخت شرکت Showa به این هندلینگ کمنقص پشتیبانی میکنند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]